Η γνώση ως στρατηγική πυξίδα στον ψηφιακό κόσμο
Η γνώση υπήρξε πάντοτε κινητήριος δύναμη για την ανθρώπινη πρόοδο. Στη σημερινή εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, όμως, η γνώση αποκτά έναν νέο, καθοριστικό ρόλο: μετατρέπεται σε στρατηγική πυξίδα για όσους θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιαμορφώνει ήδη θεμελιώδεις πτυχές της καθημερινότητάς μας — από την οικονομία και την απασχόληση έως την πληροφόρηση και τη λήψη αποφάσεων. Και τα επόμενα χρόνια, ο αντίκτυπός της αναμένεται να γίνει ακόμη πιο καθοριστικός.
Η επιτυχία της Dialectica ως διεθνές υπόδειγμα
Σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η ελληνική εταιρεία Dialectica ξεχωρίζει. Μέσα σε μόλις μία δεκαετία, έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πλέον δυναμικούς παίκτες στον χώρο της επιχειρηματικής πληροφόρησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Από το 2015 μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να καταταχθεί μεταξύ των 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενων επιχειρήσεων στην Ευρώπη. Παράλληλα, δραστηριοποιείται σε τρεις ηπείρους, έχει τζίρο που ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και απασχολεί πάνω από 1.400 εργαζόμενους. Ο εντυπωσιακός της ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης —70% κατά μέσο όρο— αποδίδεται στην ικανότητά της να παρέχει κρίσιμες και εξειδικευμένες πληροφορίες στους πελάτες της, βοηθώντας τους να λαμβάνουν πιο στοχευμένες και ασφαλείς αποφάσεις.
Έρευνα για την AI σε παγκόσμιο επίπεδο
Πρόσφατα, η Dialectica, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διεξήγαγε μία εκτενή μελέτη για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης από επιχειρήσεις στην Ευρώπη, την Ασία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 1.500 οργανισμοί κατέθεσαν τις στρατηγικές τους, τις προσδοκίες τους αλλά και τις ανησυχίες τους γύρω από την AI. Τα αποτελέσματα της μελέτης αποτελούν ένα πολύτιμο εργαλείο κατανόησης για την επόμενη ημέρα της επιχειρηματικότητας.
Η ευρεία χρήση και τα όρια του μετασχηματισμού
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα της μελέτης είναι ότι το 84% των εταιρειών δηλώνει ότι ήδη χρησιμοποιεί κάποια μορφή AI — καταγράφοντας αύξηση 20% σε σύγκριση με το 2023. Παρ’ όλα αυτά, η πραγματική ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις λειτουργίες τους φαίνεται ακόμη περιορισμένη. Αν και πολλές επιχειρήσεις κάνουν χρήση εργαλείων όπως τα chatbots, τα Generative AI συστήματα και η ανάλυση δεδομένων, μόνο το 5% εξ αυτών έχει πετύχει έναν ουσιαστικό τεχνολογικό μετασχηματισμό. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν ακόμη καταφέρει να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες της AI, ώστε να επιτύχουν μετρήσιμες βελτιώσεις στην απόδοση ή την παραγωγικότητά τους.
Οι προσδοκίες από το Generative AI
Ειδικά στον τομέα του Generative AI, οι προσδοκίες για αυτοματοποίηση παραμένουν υψηλές. Ωστόσο, η πράξη δείχνει διαφορετική εικόνα: μόνο μία στις οκτώ επιχειρήσεις έχει καταφέρει να αυτοματοποιήσει επιτυχώς συγκεκριμένες λειτουργίες με αυτή την τεχνολογία. Παρ’ όλα αυτά, οι προβλέψεις είναι αισιόδοξες. Εκτιμάται ότι έως το 2026, το 25% των εταιρειών θα μπορεί να αυτοματοποιεί άνω του 30% των καθημερινών δραστηριοτήτων τους μέσω AI. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να αλλάξει ριζικά τη στρατηγική και τη λειτουργική δομή των οργανισμών, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία, εστίαση και εκτελεστική αποτελεσματικότητα.
Συμπέρασμα: Η μετάβαση σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο
Η ερευνητική προσέγγιση της Dialectica καταδεικνύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό εργαλείο, αλλά ένας παράγοντας-κλειδί για τη μελλοντική επιχειρηματική επιτυχία. Ο δρόμος για τον πλήρη μετασχηματισμό είναι ακόμη ανοιχτός και γεμάτος προκλήσεις. Ωστόσο, για όσες επιχειρήσεις επενδύσουν σήμερα με στρατηγική και όραμα, οι δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά τους είναι σχεδόν απεριόριστες.