Η Netflix, ο γίγαντας του streaming που για χρόνια μας έλεγε να «χαλαρώσουμε» στον καναπέ μας, τώρα φαίνεται να μας προτρέπει να βγούμε από το σαλόνι. Η εταιρεία κάνει ένα δυναμικό άνοιγμα στον τομέα των «βιωματικών» εμπειριών, εγκαινιάζοντας τους πρώτους φυσικούς χώρους της σε εμπορικά κέντρα. Αυτή η κίνηση δείχνει μια ευρύτερη στρατηγική. Ωστόσο, την ίδια στιγμή που η εταιρεία επενδύει στην έξοδο από το σπίτι, πολλοί συνδρομητές αγνοούν ότι η ίδια η πλατφόρμα κρύβει χιλιάδες ψηφιακά «μυστικά» που επιτρέπουν μια πολύ βαθύτερη πλοήγηση στο τεράστιο περιεχόμενό της.

Το φυσικό ντεμπούτο του ‘Netflix House’

Η εταιρεία που ανέτρεψε το τηλεοπτικό τοπίο, τώρα μπαίνει δυναμικά στον χώρο της φυσικής ψυχαγωγίας. Το πρώτο Netflix House, ένας επιβλητικός χώρος 100.000 τετραγωνικών ποδών στο King of Prussia Mall, είκοσι μίλια έξω από τη Φιλαδέλφεια, άνοιξε τις πύλες του. Η έντονη κόκκινη είσοδος, σε μικρή απόσταση από τα μεγάλα πολυκαταστήματα, αποτελεί έναν φόρο τιμής στους φακέλους που χρησιμοποιούσε η εταιρεία για την αποστολή DVD τα παλιά χρόνια.

Αυτή είναι μόνο η αρχή. Μια δεύτερη τοποθεσία πρόκειται να ανοίξει στο Galleria Mall στο Ντάλας στις 11 Δεκεμβρίου, ενώ υπάρχει προγραμματισμός για το Λας Βέγκας το 2027. Ο συν-διευθύνων σύμβουλος Ted Sarandos έχει δηλώσει ότι οραματίζεται έως και 60 τέτοιες τοποθεσίες παγκοσμίως. Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς η εταιρεία αναζητά νέες πηγές εσόδων, πέρα από τις συνδρομές και τις διαφημίσεις, ειδικά όταν η αμερικανική αγορά αρχίζει να φτάνει σε σημείο κορεσμού.

Τι προσφέρει η βιωματική εμπειρία

Μέσα στο Netflix House, οι επισκέπτες μπορούν να βρουν διαδραστικά δωμάτια και παιχνίδια βασισμένα σε δημοφιλείς σειρές. Για παράδειγμα, μπορούν να περιηγηθούν στους διαδρόμους της Ακαδημίας Evermore από το “Wednesday” ή να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους σε ένα παιχνίδι 60 λεπτών βασισμένο στο “One Piece”.

Επιπλέον, υπάρχει ένας κινηματογράφος 200 θέσεων, το “Tudum Theater”, για ειδικές προβολές ταινιών, σειρών, αλλά και ζωντανών εκδηλώσεων, όπως αγώνες NFL ή WWE. Φυσικά, δεν λείπει το κατάστημα δώρων με θεματικά προϊόντα, αλλά και το εστιατόριο “Netflix Bites” με μπαρ και διακόσμηση εμπνευσμένη από προγράμματα της πλατφόρμας. Ενώ η είσοδος είναι δωρεάν, τα παιχνίδια και οι εμπειρίες έχουν χρέωση, ξεκινώντας από 15 έως 39 δολάρια.

Η στρατηγική πίσω από την επένδυση

Αν και το Netflix έχει παίξει ρόλο στην υποβάθμιση της πολιτιστικής σημασίας των εμπορικών κέντρων, τώρα επιλέγει να επενδύσει σε αυτά. Η επικεφαλής μάρκετινγκ, Marian Lee, τόνισε ότι ο πρωταρχικός στόχος δεν είναι τα έσοδα, αλλά η δημιουργία μιας βαθύτερης σύνδεσης με τους θαυμαστές. Η εταιρεία αξιοποιεί την εμπειρία από εκατοντάδες pop-up εκδηλώσεις που έκανε στο παρελθόν για σειρές όπως το “Stranger Things” και το “Squid Games”. Η Lee πιστεύει ότι υπάρχει μια «νοσταλγία» για τις πραγματικές εμπειρίες και την κοινωνικοποίηση στα εμπορικά κέντρα, την οποία το Netflix House έρχεται να εκμεταλλευτεί.

Ανακαλύπτοντας την κρυφή ψηφιακή βιβλιοθήκη

Ενώ αυτά τα φυσικά σημεία είναι ακόμα υπό κατασκευή για το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, η εμπειρία εντός της πλατφόρμας παραμένει κεντρική. Εδώ έρχονται στο προσκήνιο οι «μυστικοί κώδικες». Πολλοί χρήστες πιστεύουν ότι έχουν δει σχεδόν τα πάντα στο είδος που αγαπούν, για παράδειγμα τις κωμωδίες. Η αλήθεια είναι ότι πιθανότατα κάνουν λάθος.

Ο αλγόριθμος του Netflix τείνει να προτείνει τίτλους βασισμένους σε αυτά που έχετε ήδη παρακολουθήσει. Αν όμως θέλετε να ψάξετε κάτι έξω από αυτές τις προτάσεις, η τυπική αναζήτηση είναι περιορισμένη. Υπάρχει όμως τεράστια ποσότητα ταινιών και σειρών που οι περισσότεροι χρήστες δεν έχουν συναντήσει ποτέ.

Πώς λειτουργούν οι κωδικοί πρόσβασης

Το Netflix χρησιμοποιεί χιλιάδες κωδικούς για να κατηγοριοποιήσει εξαιρετικά συγκεκριμένα είδη, από «Ρομαντικές Ξένες Ταινίες» μέχρι «Θρίλερ Δράσης». Αυτοί οι κωδικοί επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεντρωμένες λίστες που κανονικά δεν θα βλέπατε.

Για να τους χρησιμοποιήσετε, η διαδικασία είναι απλή, αλλά με έναν σημαντικό περιορισμό: λειτουργεί μόνο στον browser του υπολογιστή σας (στην ιστοσελίδα), όχι στις εφαρμογές για κινητά ή smart TV. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να πληκτρολογήσετε την ακόλουθη διεύθυνση στο πρόγραμμα περιήγησής σας: netflix .com/browse/genre/ και αμέσως μετά τον αριθμό του κωδικού που σας ενδιαφέρει.

Χιλιάδες εξειδικευμένες κατηγορίες

Η λίστα των κωδικών είναι σχεδόν ατελείωτη και αποκαλύπτει πόσο βαθιά είναι η κατηγοριοποίηση. Ενώ η πλατφόρμα σας δείχνει «Δράση», εσείς μπορείτε να δείτε συγκεκριμένα:

  • Ασιατικές Ταινίες Δράσης (77232)

  • Κλασικές Περιπέτειες (46576)

  • Κωμωδίες Δράσης (43040)

  • Ταινίες πολεμικών τεχνών (8985)

  • Στρατιωτικές Ταινίες Δράσης (2125)

Το ίδιο ισχύει για κάθε είδος. Στα Anime (7424), υπάρχουν υποκατηγορίες όπως Δράμα (452) ή Sci-Fi (2729). Στις Κωμωδίες (6548), μπορείτε να βρείτε από Μαύρες Κωμωδίες (869) και Σάτιρες (4922) μέχρι Stand-up (11559). Υπάρχουν κωδικοί για Cult Ταινίες (7627), εξειδικευμένα Ντοκιμαντέρ (π.χ. Βιογραφικά 3652, Εγκληματολογικά 9875) ή ακόμα και κατηγορίες Πίστης & Πνευματικότητας (26835).

Οι αντιδράσεις για τη διπλή στρατηγική

Αυτή η διπλή προσέγγιση –βαθύτερη ψηφιακή εξερεύνηση στο σπίτι και νέες φυσικές εμπειρίες έξω– δείχνει μια σαφή στρατηγική διαφοροποίησης. Οι αναλυτές της αγοράς, ωστόσο, παρακολουθούν με ανάμεικτα συναισθήματα, κυρίως το άνοιγμα του Netflix House. Ορισμένοι, όπως ο Brandon Katz, το βλέπουν θετικά, συγκρίνοντάς το με τα θεματικά πάρκα της Disney που χτίζουν ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς με το κοινό. Άλλοι, όπως ο Michael Pachter, παραμένουν σκεπτικοί, υποστηρίζοντας ότι η αναγνωρισιμότητα της μάρκας Netflix είναι ήδη τεράστια και τέτοιες φυσικές επενδύσεις ίσως να μην είναι απαραίτητες. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία δείχνει ότι αναζητά ενεργά νέους δρόμους για να κυριαρχήσει στον χώρο της ψυχαγωγίας.