Η Adobe επεκτείνει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) με νέα χαρακτηριστικά που έχουν στόχο να απλοποιήσουν τη διαδικασία κατανόησης πολύπλοκων συμβολαίων και νομικών εγγράφων τόσο για επιχειρήσεις όσο και για καταναλωτές. Η κίνηση αυτή ενισχύει την κυριαρχία της εταιρείας στην αγορά διαχείρισης εγγράφων.
Η Adobe ανακοίνωσε ότι το Acrobat AI Assistant μπορεί πλέον να εντοπίζει αυτόματα συμβόλαια, να συνοψίζει βασικούς όρους και να συγκρίνει διαφορετικές εκδοχές του ίδιου εγγράφου. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτές οι δυνατότητες μπορούν να λύσουν ένα κοινό πρόβλημα: οι περισσότεροι άνθρωποι δεν διαβάζουν προσεκτικά τα συμβόλαια πριν τα υπογράψουν.
Έρευνα της Adobe δείχνει ότι σχεδόν το 70% των καταναλωτών έχουν υπογράψει συμβόλαια χωρίς να κατανοούν πλήρως τους όρους τους. Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους ιδιώτες, αλλά και τις επιχειρήσεις, καθώς το 64% των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων έχουν αποφύγει να υπογράψουν συμβόλαια λόγω αβεβαιότητας για το περιεχόμενό τους.
“Η εποχή του ‘Control + F’ έχει τελειώσει”, δήλωσε η Lori DeFurio, στέλεχος της Adobe, αναφερόμενη στον παραδοσιακό τρόπο αναζήτησης εγγράφων. “Γιατί να ψάχνουμε χειροκίνητα όταν μπορούμε απλώς να ρωτήσουμε την AI;” Αυτή η στροφή από την αναζήτηση με λέξεις-κλειδιά στη συνομιλιακή τεχνητή νοημοσύνη αντανακλά το γενικότερο όραμα της Adobe για την απλοποίηση της πρόσβασης σε περίπλοκα έγγραφα.
Πώς λειτουργεί η τεχνολογία AI της Adobe
Τα νέα χαρακτηριστικά ενισχύουν τις δυνατότητες AI της Adobe, χωρίς ωστόσο να παρέχουν νομικές συμβουλές. Αντί για αυτό, το σύστημα λειτουργεί ως ένας “έξυπνος ερευνητικός βοηθός”, βοηθώντας τους χρήστες να εντοπίσουν και να κατανοήσουν κρίσιμους όρους στα συμβόλαιά τους, ενώ ταυτόχρονα παρέχει σαφείς παραπομπές στις αρχικές πηγές.
“Αυτό δεν αντικαθιστά τη νομική συμβουλή”, τόνισε η Michi Alexander, Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ Προϊόντων της Adobe, σε αποκλειστική συνέντευξή της. “Απλά σας βοηθά να αποκτήσετε μια πρώτη κατανόηση του συμβολαίου σας και να αναγνωρίσετε πού μπορεί να χρειαστεί να κάνετε επιπλέον ερωτήσεις.”
Η τεχνολογία λειτουργεί αναλύοντας το κείμενο του συμβολαίου και παρουσιάζοντας τις πληροφορίες σε πιο κατανοητή μορφή. Για παράδειγμα, οι χρήστες μπορούν να συγκρίνουν έως και 10 διαφορετικές εκδοχές ενός συμβολαίου μέσα από έναν πίνακα που επισημαίνει τις αλλαγές. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να επεξεργαστεί σαρωμένα έγγραφα, ακόμη και αν είναι τσαλακωμένα ή έχουν ατελείς αποτυπώσεις.
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της νέας τεχνολογίας είναι η ικανότητα του συστήματος να παρέχει συγκεκριμένες παραπομπές για τις αναλύσεις του. “Η απάντηση που δίνει ο AI Assistant λειτουργεί ως οδηγός για το πού ακριβώς στο έγγραφο μπορείτε να βρείτε τη σχετική πληροφορία”, εξηγεί η Alexander.
Με αυτές τις καινοτομίες, η Adobe στοχεύει να κάνει την κατανόηση νομικών εγγράφων πιο εύκολη και γρήγορη, διευκολύνοντας τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις στη διαχείριση των συμβολαίων τους.